motogp valentino rosi

Sve o Valentinu Rosiju

Verovatno u svetu ne postoji ljubitelj sporta koji nije čuo za čuvenog Doktora, višestrukog italijanskog šampiona MotoGP prvenstva Valentina Rosija.

Rođen je 16. januara 1979. godine u Urbinu u porodici bivšeg italijanskog moto trkača Gracijana Rosija i Stefanije. Ljubavlju ka motociklima ga je upravo ”zarazio” otac, i već sa pet godina sa 60cc prelazi na motor od 100cc u svom kart vozilu.

>>> Putovanje: San Marino MotoGP trka

Valentino Rosi poznat je i po svojim ritualima – pre svake trke saginje se kako bi dodirnuo svoja stopala, sa motocikla se spušta na isti način kao što se i popeo, i često zna da izvlači pantalone iz zadnjice (ko koga kopira, Vale ili Rafa Nadal 🙂

Broj 46 nasledio je od svog oca koji je identičan broj nosio na jednoj od trka u kojoj je pobedio tokom 1979. godine.

Rosi se pojavio i 2006. godine kao test vozač Ferrarija u Formuli 1, i zauzeo je deveto mesto, iza Mihaela Šumahera, a te godine vozili su i Dejvid Kultard i Mark Veber.

>>> Putovanje: Muđelo MotoGP trka

Vozeći Subaru Imprezu, Rosi je osvojio Monza Rally Show 2005. godine, ispred čuvenog WRC vozača Kolina Mekrea koji je bio njegov heroj iz detinjstva. Godine 2008. godine vozio je i Rally of Great Britain u Ford Focus RS WRC 07 i završio kao 12. iza šampiona Sebastijena Loeba.

Od strane italijanskog ministra Franka Fratinija primio je visoko priznanje za predstavljanje Italije na izuzetnom nivou.

>>> Putovanje: Brno MotoGP trka

Godine 2007. godine prema procenama Sports Illustrateda zaradio je čak 34 miliona USD, dok je od strane magazina Forbes 2009. godine proglašen za 9. najplaćenijeg sportistu sveta.

Takođe iste godine našao se pod istragom italijanske poreske službe zbog ”pranja novca” i proces je završen 2008. godine kada je platio čak 35 miliona EUR.

Rosi je veliki navijač fudbalskog kluba Inter iz Milana, a nakon pobede na Velikoj nagradi Argentine u Rio Ondu 2015. godine, na pobedničkom podijumu nosio je dres velikog Dijega Armanda Maradone.

Sunce i Mesec – obavezni su prilikom dizajniranja njegovih kaciga i predstavljaju dve strane njegove ličnosti.

Avgusta 1996. godine osvojio je svoju prvu Veliku nagradu u Češkoj na
AGV Aprilia RS125R motociklu i te godine završio je prvenstvo kao 9.

Pobedom u Holandiji 2009. godine postao je drugi vozač u istoriji koji je osvojio 100 trka nakon Đakoma Agostinija.

Nakon mnogo spekulacija, Rosi je potpisao dvogodišnji ugovor sa italijanskim proizvođačem Ducatijem 2011. godine i prvi put od početka karijere, nije zabeležio niti jednu pobedu u sezoni koju je završio na 7. mestu.

Svoj pobednički niz nastavio je 29. juna 2013. godine nakon što se vratio u Yamahu i osvojio holandski Assen, što je bila prva pobeda od Malezije 2010. godine.

Prvi je i jedini vozač koji je osvojio 5000 poena u karijeri do 2014. godine i jedini koji je vozio u preko 300 Velikih nagrada.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *